Dødsboer

Mange spørgsmål opstår, når en person i den nærmeste familie afgår ved døden.

Det er overraskende, hvor hurtigt der skal træffes afgørelse om meget væsentlige forhold i forbindelse med dødsfaldet

Mange af disse spørgsmål er af praktisk karakter, men hurtigt dukker spørgsmål af mere juridisk karakter op:

  • Bliver kontiene i pengeinstituttet lukket?
  • Kan vi betale begravelsesudgifterne via kontoen i pengeinstituttet?
  • Er der mon lavet testamente?
  • Hvad skal vi gøre med den gamle bil?
  • Kan vi få huset solgt?
  • Hvordan bliver vi enige om alle disse forhold, og hvorfor kan jeg nu ikke få sølvkaffekanden?
  • Er der uenighed mellem arvingerne hvordan løser vi det?

Alle disse spørgsmål hjælper vi med at få besvaret og ikke mindst det store afgørende spørgsmål:

 

Hvordan skal vi i det hele taget få boet behandlet? 

For den efterlevende ægtefælle er uskiftet bo ikke altid den optimale løsning.

Vi kan afklare problemstillingerne, store som små, og vi laver alt papirarbejdet, herunder skattemæssige beregninger til en fair pris.

Vi vil og skal give et overslag over de samlede omkostninger.

Og bemærk: Dødsboers behandlingsmåde kan have skattemæssige konsekvenser, så det er vigtigt at vælge rigtigt første gang. 

 

I vores arbejde med dødsboer lægger vi vægt på,

  • at vore kunder kan få hurtig og direkte kontakt med vore sagsbehandlere (personlig mailadresse/telefon),
  • at vi mødes, face to face, hvis det er fysisk muligt, for at se hinanden an og drøfte problemstillingerne,
  • at vi får løst flest mulige problemer i opstarten og tilrettelægger bobehandlingen i fællesskab,
  • at arvingerne får en god oplevelse af dødsbobehandlingen, selvom baggrunden ofte er trist,
  • at vi får et rimeligt honorar for vores arbejde og at I også opfatter det som rimeligt,
  • at vi kan kigge hinanden i øjnene, når sagen er afsluttet og hver for sig. være tilfredse med sagens forløb.